Večer glasbe Urbana Kodra

DAN JE ZALJUBLJEN V NOČ

Saksofonist Andrej Omejc

petek, 20. september, ob 20. uri

Cerkev sv. Lenarta na Krtini

Vstop prost | Prostovoljni prispevki

Opus Urbana Kodra, z izjemo njegove glasbe za film Cvetje v jeseni, javnosti ni dobro poznan. Kljub temu gre za izjemno širok nabor del, kjer poleg glasbe za premnoge slovenske filme izstopajo predvsem šansoni v slovenskem jeziku. Skladatelja sem imel v zadnjem letu njegovega življenja čast tudi osebno spoznati. Zame je v koncertno obliko preoblikoval svojo glasbo za nemi film Ernsta Lubitscha in mi predstavil nekaj svojih skladb, za katere je sodil, da odlično ustrezajo zvoku saksofona in bi jih bilo vredno izvajati tudi s saksofonom kot solističnim inštrumentom. Žal zaradi bolezni in naposled smrti skladatelj omenjenih del sam ni zmogel predelati. Kodrove predloge sem ohranil v spominu in med pandemijo nekaj del sam, druge pa s pomočjo skladateljev Teje Komar in Tilna Slakana predelal po Kodrovih idejah za saksofon in bodisi klavir ali godalni kvintet. Gre za glasbo, ki je bila v nekaterih primerih napisana za gledališče ali film (Malomeščanska svatba, Miniature 1821, Cvetje v jeseni) in nekaj priredb Kodrovih šansonov, ki jih je prva izvajala Vita Mavrič (Dan je zaljubljen v noč, Zimska,...). Poleti 2022 smo omenjeno zbirko del s kolegi (Tilen Slakan- klavir, Hana Feguš- violina, Neža Nahtigal- violina, Tilen Udovič- viola, Tara Korica- čelo) v okviru arhivskega snemanja del Urbana Kodra posneli za Radio Ars.

Kodrova dela bomo na koncertu z naslovom Dan je zaljubljen v noč- večer glasbe Urbana Kodra predstavili v koncertni obliki.  Ob bok jim bomo postavili nekaj skladb skladateljev, ki so tako ali drugače na Kodra vplivali. To so Ennio Morricone, ki je s Kodrom študiral in je avtor nekaterih izmed svetovno najbolj znanih filmskih partitur, Henry Mancini, ki je bil Kodrov mentor, Nino Rota, … Hkrati ob Kodrovih skladbah predstavimo še nekaj filmske glasbe drugih Kodrovih sodobnikov, s čimer skušamo predstaviti ustvarjalnost na področju filmske glasbe v času, ko je bil Koder najbolj aktiven. Namen spajanja Kodrovih skladb s skladbami najbolj znanih filmskih skladateljev njegovega časa je prikazati, da Kodrove skladbe za deli svetovno najbolj znanih skladateljev prav nič ne zaostajajo in da Koder resnično spada med elito skladateljev glasbe za film in gledališče.

Nastopajoči

Andrej Omejc- saksofon
Hana Feguš- violina
Neža Nahtigal - violina
Tilen Udovič - viola
Tilen Slakan - klavir

Ob zaključku 24. Kulturnega poletnega festivala Studenecbo spregovorila mag. Renata Kosec.